Everything comes to an end

3 september 2018 - Wilderness, Zuid-Afrika

Het is lang geleden dat ik wat geplaatst heb op de blog. Ik had er geen inspiratie meer voor en daarnaast heeft Carmen ook veel geschreven over wat we hier allemaal meemaken.

Het einde komt nu echt in zicht. Over 4 weken zitten we in de auto richting Kaapstad. Carmen heeft bijna alle examens achter de rug. Ze heeft alleen vandaag nog een praktijk examen. Daarna is er 3 weken stage en dan zit het er echt op. Er wordt volop gebouwd aan de nieuwe BSR praktijk in Aalten. Hopelijk is deze klaar wanneer we terug komen zodat Carmen ook snel aan de slag kan.

Wat een bijzondere tijd hebben we hier gehad. Veel nieuwe mensen leren kennen in een prachtige omgeving. Absoluut geen spijt van deze keuze. Als je de kans krijgt om dit te doen dan is het een enorme verrijking in je leven. Dit is heel anders dan even op vakantie zijn in Zuid afrika. Je krijgt veel meer mee van de cultuur en gewoontes in dit land.

Maar nu na 4 maanden ben ik ook wel weer toe aan ons koude kikkerlandje. Ik mis  het comfort van ons huis en voorzieningen naast de deur. Hugo mist z'n speelgoed in Nederland en z'n tractorbed.

Daarnaast blijf je hier altijd wat meer op je hoede qua veiligheid. Er is ons niks overkomen in die tijd en hopelijk blijft dat zo maar ik ga hier niet alleen een lange wandeling door de bossen maken. Dat is toch wel een keerzijde van Afrika dat je wat meer moet nadenken of je bepaalde dingen veilig kunt doen. Bepaalde dingen raden ze af om alleen te doen. De stranden van Wilderness en Sedgefield zijn wel veilig om alleen te wandelen gelukkig en dat doe ik dan ook met regelmaat. Heerlijk met de blote voeten door de branding struinen met een muziekje op.

Sedgefield beachWilderness beach 2Sedgefield beach 2

Gelukkig heb ik ook meteen een baan wanneer ik terug kom in Nederland. Vanaf eind oktober begin ik bij Avantgarde saunabouw in Ulft als commercieel medewerker. Mocht je interesse hebben in een zelfbouw sauna of stoomcabine dan hoor ik dat natuurlijk graag of neem eens een kijkje op www.avantgardesaunabouw.nl Ik kijk er ook weer naar uit om weer wat te gaan doen.

Nog even wat sfeerimpressies van afgelopen tijd. Wat ga ik die prachtige natuur hier missen! En ons prachtige uitzicht.

Dit uitzicht gaan we missen!Goukamma nature reserve

Knysna heads 1Knysna heads 2Knysna heads 3Knysna heads 4

Knysna heads 5Knysna heads 6

Hugo en Heleen zullen het strand zeker gaan missen. Ze vinden het altijd geweldig om te spelen.

Knysna heads 7Knysna heads 8Knysna heads 9

We blijven nieuwe locaties ontdekken met prachtige uitzichten en verlaten strandjes. Absoluut prachtig.

Offroad garden route 2Offroad garden route 3Offroad garden route 4Offroad garden route 5

1. Judith Rouwhorst:
    3 september 2018
    Jullie hebben al vier maanden een prachtige "achtertuin" gehad, nu toch langzamerhand weer terug naar de realiteit. Maar deze herinneringen blijven! Fijn dat je direct een nieuwe baan hebt!
  2. Ineke Bolderman:
    3 september 2018
    Wat een mooi avontuur en schat aan ervaring op gedaan. Nu straks weer terug in ons toch ook mooie Nederland en een nieuwe start. Heel veel plezier de laatste weken en veel succes beiden met de nieuwe start
  3. Eric:
    3 september 2018
    Heej Dennis, 4 weken nog, dat zijn wel twee normale vakanties achter elkaar! Het was leuk om je verslagen te lezen, goede reis alvast!
    Greetz, Eric
  4. W te Pas:
    Leuk reisblog
  5. Carmen Sessink:
    6 september 2018
    Met veel plezier jullie verhalen gelezen en gevolgd. Fijne laatste weken gewenst en super Dennis dat je in Nederland meteen weer aan de slag kunt en lekker dichtbij. Groetjes